FriendS
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
FriendS

We are areal friendS

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الصـــــ ـلاة

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Star
AdMiN
AdMiN
Star

المساهمات : 68

الصـــــ ـلاة Empty
مُساهمةموضوع: الصـــــ ـلاة   الصـــــ ـلاة Icon_minitimeالخميس مارس 13, 2008 5:48 pm

الســـــلامـ عليكمـ

بصوا يا جماعة انا هحكيلكمـ حاجة انا عرفتها وحاجة انا كنت بعملها اولا الحاجة اللى عرفتها ان فى بنتـ كانتـ بتسمع اغانى كتـير وبتعـد عالنت بالعشر ساعات ولما والدتها تقولها قومى صلى تقولها:يييييييييييي متبطلى بقا تقوليلى صلى انتى مبتزهقيش اوف pale ...اعتقد ان ف بعض منكمـ بيعمل كدا ولو فنفسه ومتقولوش لأ...البنتـ دى كانتـ سليمة جدا جدا وفيومـ وهيا نايمة بعد ما صحيت مامتها بتناديها وتقولها صلى وطبعا كالعادة الاخت عالنتـ وفدنيا غير الدنيا ووالدتها تنادى والبنتـ مش سامعة حاجة لحد متكرر الموضوع ده وللاسف فقدت البنت دى حاسة السمع لان وقت الادان كانتـ بتعلى المسـجل اكتر ولما راحت عند الدكتور عشان تشوف ايه الحكاية الدكتور قاللها:فى ورمـ فدماغك ادى لحدوث فقدان فحاسة السمع ودى حالة نادرة جدا...وعاشت البنتـ دى فاقدة حاسة السمع لحد ما كبرتـ وتخيلو بقت ايه؟!...بقتـ داعية اسلامـية مشهورة ...

يا جماعة انا بتدرجاكمـ تصلوا ومش بقول متعدوش عالنت لا اعملوا اللى تحبوا بس صلوا وصدقونى الصلاة بتخلينا نبتعد عن الحاجات الوحشة وبالتدريج هتبطلوا تسمعوا اغانى والخ...
......

اما الحاجة اللى كنت بعملها ان ماما تقولى صلى اقولها حاضر وبتاع وانا بعمل حاجة واكيد حاجة هايفة ويمر الوقت والادان يأذن ويفوتنى الفرضـ بس بجد انا لما قعدت افكر مع نفسى لقيت ان كل حاجة بعملها ملهاش لزمة Crying or Very sad ومن ساعتها وبعد مفكرت كتير فالموضوع صدقونى الحمد لله مفيش فرض بيفوتنى....وبعدين يا جماعة الصلاة مش افشـ يعنى عاوز تصلى تصلى كل الفروض لا هيا بتيجى بالتدريج ومع التعود ... يعنى مرة هتصلى الصبح ومرة الصبح والظهر ومرة العشا بس ومرة كدا وكدا لحد متصليهم كلهم وتبقا الصلاة حاجة اساسية فحياتك لو معملتهاش بتحس ان فى حاجة اتغيرت وبقت غريبة فيك............

ربــــــــنـا يهدينا ويهديـكوا flower
https://friends.forumakers.com
thebestboy
عضـو مـية مـية
عضـو مـية مـية

المساهمات : 186

الصـــــ ـلاة Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصـــــ ـلاة   الصـــــ ـلاة Icon_minitimeالأربعاء مارس 19, 2008 6:10 pm

انا والله بصلى
Star
AdMiN
AdMiN
Star

المساهمات : 68

الصـــــ ـلاة Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصـــــ ـلاة   الصـــــ ـلاة Icon_minitimeالخميس مارس 20, 2008 8:37 am

طبـ ربنا يهديكم كلكم
https://friends.forumakers.com
thebestboy
عضـو مـية مـية
عضـو مـية مـية

المساهمات : 186

الصـــــ ـلاة Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصـــــ ـلاة   الصـــــ ـلاة Icon_minitimeالجمعة مارس 21, 2008 3:53 pm

يارب

الصـــــ ـلاة
صفحة 1 من اصل 1